Monday, 4 November 2013

LET´S REVIEW OUR ENGLISH KNOWLEDGES.




COLEGIO ALBERTO LLERAS CAMARGO, I.E.D.

 PLAN DE  NIVELACION AÑO 2013 del 18 AL 29 NOV.  

DOCENTE. Helena Bustos.  AREA: Humanidades.   ASIGNATURA: Inglés.

GRADO: Décimo.  Curso: 1001-1002-1003.  Estudiante: ___________________________

OBJETIVO  O PROPÓSITO: lograr que  los estudiantes alcancen el nivel básico  de desempeño en las dimensiones cognitiva, comunicativa y valorativa en el proceso de aprendizaje del idioma inglés que le permitan promocionarse al grado undécimo.

DIMENSIONES: Cognitiva, comunicativa y valorativa.

COMPETENCIAS: (SABER-SABER, SABER-HACER, SABER SER)

ü  Desarrolla habilidades de pensamiento como el análisis, la comprensión y la argumentación en su interacción con el idioma inglés.
ü  Produce textos cortos en forma oral y escrita, responde preguntas sobre textos y contextos propios de la lengua inglesa e interactúa en una conversación cotidiana.
ü  Practica los valores de la  responsabilidad, el respeto, el cuidado de sí mismo, el trabajo en equipo y la autorregulación.

METODOLOGÍA: (Los docentes,  de los grados décimo y once seleccionarán los estudiantes con mayores fortalezas en la asignatura para que apoyen el trabajo de nivelación en otros grados así: grado once apoya séptimos y grado décimo sextos)

1.     Cada estudiante, acompañado por el padre de familia,  recibirá el plan de nivelación.
2.     Se leerá, explicará  y se aclararán dudas.
3.     El estudiante  resolverá el plan de nivelación y recibirá asesoría del docente de inglés en los tiempos y espacios asignados institucionalmente.
4.     El estudiante hará una sustentación del plan de nivelación una vez lo haya terminado. Ésta puede ser oral o escrita.

5.     Los siguientes estudiantes con niveles de desempeño  alto y superior en el manejo del inglés apoyarán a los compañeros de grado sexto.

FIRST TERM.

  •       Communicate opinions and feelings using the most common expressions in a classroom, intensifiers, simple present tense and the zero and first conditionals.
  •        Create a video with a self- presentation. (3 minutes) present the activities of the book “Simon Decker and the secret formula”.
  •      Do tasks and activities with responsibility.

ACTIVITIES.

  • Visit the following website, choose 5 conversations and practice them.

  • Visit the following website and solve the exercises 7, 8, 9 in page 02.

  • Create a video with a self-presentation. (3 minutes) The question is:  Who are you?
  • Evidence responsibility in his/her work.
SECOND TERM


  • Recognize, analyze and understand question tags, present simple passive, present perfect and verbs + ing and verbs+ infinitive.
  • Create a video about the most important problems in our city, our zone Suba or our school. Read “Tales from yesterday and forever”. Simon Decker.
  •        Evidence effort in his/her self-learning.
ACTIVITIES
  • Visit the following website and solve the exercises 1, 2, 3.
  •      Visit the following website and solve the exercises 1, 2, 5, 6 and 7 on page 01.

  •     Visit the following website and solve the exercises 9, 12, 16 and 25 on page 01

  •           Read the tale: “Thieves in the shop”. Prepare a presentation of it.
  •           Evidence effort in his/her self-learning.
THIRD TERM
  •      Recognize, analyze and understand future tense using “will” and “going to”, Past perfect tense  and the determiners “everyone”, “no one”, “everything”, “something”, “someone”, “nothing”.
  •      Apply predicting reading strategy for understanding information in different kinds of texts.
  •       Evidence responsibility in his/her self learning process.
ACTIVITIES

  •      Visit the following website and solve the exercises 1, 6, 18 and 22 on page 04

  •     Solve the exercises in the following website:

                   http://testyourenglish.org/test-114
  •     Read the text given in the following  link and answer the questions:

  •      Evidence responsibility in his/her self learning process.


FOURTH TERM
  •      Recognize, analyze and understand reported speech, punctuation, advertisements and modals.
  •      Apply strategies for a correct reading comprehension.
  •      Participate in the English Day and present advertisements in context.
  •      Evidence responsibility in his/her self learning process.


ACTIVITIES
  •         Solve the exercises given in this link:

  •          Visit the following website and solve the exercise given

  •          Visit the following link and solve the exercises related to “signs”: set 10, 11, 12 and 13.

  •         Present the folder with all the reading comprehension exercises.



T

T

No comments:

Post a Comment